سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجیک ماشروم چیست ؟

قارچ آمانیتا موسکاریا یکی از قویترین انواع مجیک ماشروم است. اما این قارچ بسیار متفاوت از قارچ های حاوی سیلوسایبین است.

آمانیتا موسکاریا: قارچی با تاریخچه مصرف روانگردانی

 

آمانیتا موسکاریا یکی از قارچ‌هایی است که در نیمکره شمالی به طور گسترده رشد می‌کند. این قارچ به عنوان یکی از قارچ‌های سمی شناخته می‌شود و مصرف آن به دلیل تغییرات ناخوشایندی که ایجاد می‌کند، رایج نیست. ظاهر آمانیتا موسکاریا بسیار زیباست؛ کلاهک آن در ابتدا کروی و محدب است و پس از مدتی گسترده می‌شود. ساقه‌اش نیز بلند و نسبتاً محکم است و رنگ آن ممکن است در اقلیم‌های مختلف متفاوت باشد؛ معمولاً به رنگ‌هایی مانند قرمز، لیمویی و نارنجی دیده می‌شود که بر روی سطح آن برجستگی‌های سفیدی وجود دارد که گاهاً به علت باران از بین می‌روند.

 

آمانیتا موسکاریا تاریخچه مصرف نسبتاً طولانی را در بین شمن‌های ناحیه سیبری دارد. در دست‌نوشته‌های یک زندانی لهستانی در سال 1658، اشاره شده است که مردمان سیبری از قارچ‌هایی از خانواده "Fly-agaric" استفاده می‌کردند و مستی آنها چندین برابر مستی ودکا بود. این قارچ در ردیف اول قارچ‌های روانگردان قرار می‌گیرد.

 

نام‌های رایج:

 

آمانیتا

پنتر ماشروم

اگریک فلای

مواد تشکیل‌دهنده:

رایج‌ترین روانگردان‌های دسته آمانیتا "Fly-agaric" های برجسته (آمانیتا موسکاریا) و دسته قارچ‌های پلنگی (آمانیتا پنترینا) می‌باشند که هر دوی آنها دارای اسید ایبوتنیک و موسیمول هستند که دارای تاثیراتی مانند سرخوشی و مستی می‌باشند. نوع مسمومیت در این قارچ‌ها با قارچ‌های دسته سیلوسایبین متفاوت بوده و آلکالوئید موسکارین اصلی ترین عامل روانگردان موجود در این دسته قارچ‌هاست که به عوارض جانبی از قبیل تعریق زیاد و ترشح زیاد بزاق منجر می‌شود.

قارچ آمانیتا موسکاریا

نحوه مصرف:

آمانیتا موسکاریا بصورت خوراکی مصرف می‌شود؛ برخی ادعا می‌کنند که آثار آن با تدخین نیز ظاهر می‌شود. تمامی قسمت‌های این قارچ روانگردان می‌باشد.

 

شروع (onset):

شروع تاثیرات آن معمولاً آرام است و به مدت 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد.

 

دوره (duration):

تاثیر اصلی آمانیتا اگر بصورت خوراکی مصرف شود بین 6 تا 8 ساعت طول می‌انجامد. تاثیرات بعدی آن نیز 1 الی 5 ساعت می‌باشد.

 

تاثیرات:

 

قدرت و تاثیرات آمانیتا به طور گسترده در میان افراد و نمونه‌های مختلف آن متفاوت است. حالت تهوع و استفراغ در ساعات اولیه مصرف رایج است. احساس رضایت و جمع‌پذیری و حالت مستی شبیه به الکل که همراه با عدم تعدل می‌باشد.